donderdag 21 mei 2015

MAC Wash & Dry - Studio Sculpt Defining Bronzing Powder


MAC is één van mijn favoriete merken en ik ben dan ook steeds enthousiast als er nieuwe limited editions uitkomen. Toch sprak Wash & Dry me eigenlijk niet echt aan qua kleurtjes. De kleuren van de producten dan, want de kleuren van de verpakking vond ik meteen wel heel fijn! Ik had mezelf dus wijsgemaakt om niets uit deze collectie te kopen. Toen ik nog iets anders van MAC nodig had, besloot ik dan toch om één ding uit de collectie mee te nemen: de Studio Sculpt Defining Bronzing Powder. Wat een mond vol zeg!


De verpakking is eigenlijk hetzelfde zoals de andere bronzers en beauty powders, met deze vrolijke kleurtjes als grote uitzondering natuurlijk. Ik kan me voorstellen dat sommigen dit te fel vinden, maar ik kan het wel appreciëren om een verpakking te zien die er echt uitspringt. Er is maar één nadeel: op de glanzende verpakking kan je letterlijk elke vingerafdruk en veeg meteen zien. 


Er zit ook een grote spiegel in. Normaal gesproken vind ik het bij MAC belangrijker om door het transparante deksel de kleur van het product te kunnen zien, omdat je anders gewoon niet weet wat je in je handen hebt. In dit geval is de buitenkant echter zo opvallend, dat je je niet snel van kleur zal vergissen!


Er zijn twee kleuren beschikbaar. Delicates vond ik persoonlijk wat te koel en ik heb ook al heel wat bronzers met een koele ondertoon. Ik ging dus voor de warme versie van de twee: Golden Rinse. MAC zelf noemt het een steenrood bronzen kleur met glans. 


Deze bronzer heeft ook een leuk patroontje en dat is natuurlijk enorm fijn. Ok, na een tijdje vlakt het allemaal af, maar je hebt toch eens wat verandering! 


Links zie je een gewone veeg en rechts een vervaagd effect van de bronzer. Het is wel een bijzondere formule. MAC noemt het een Liquid Powder, dat gemakkelijk over de huid glijdt en vlot opgebouwd kan worden. En dat opbouwen heb je ook wel nodig, want de basis van deze formule is transparant. Voor sommigen is het misschien een nadeel, maar ik vind het juist fijn om zelf te bepalen hoe fel je de kleur gaat opbouwen. Normaal gezien wordt vooral de andere kleur aangeraden voor de lichte huidjes, maar omdat hij stapje per stapje opgebouwd kan worden ben ik van mening dat je ook deze met een hele lichte huid kan combineren. 

Over de formule wil ik toch nog iets kwijt. Het is echt een boterzacht poeder en als je met je vinger een swatch maakt, lijkt dit heel vlot te gaan. Met een kwast ligt dat toch net wat anders. Een te zachte kwast zorgt er al snel voor dat je amper product opneemt, waardoor je toch beter een iets stevigere versie kiest voor deze bronzer.

Wil je deze bronzer ook in huis halen? Dan moet je er snel bij zijn, want een groot deel van de Wash & Dry collectie is intussen al uitverkocht. Je kan deze bronzer en de rest van de collectie kopen in de winkels en webshop van MAC. Voor de Studio Sculpt Defining Bronzing Powder betaal je 33 euro. Niet spotgoedkoop, maar je krijgt er kwaliteit en 10 gram aan product voor in de plaats.

Hebben jullie iets uit de Wash & Dry collectie gekocht?