maandag 19 januari 2015

Topiderm handcrèmes: last van droge handjes?


Dat de winter in België intussen sterk aanwezig is, kunnen we niet ontkennen. Mijn handen zullen het in ieder geval geweten hebben! Vandaag wil ik jullie laten kennismaken met enkele handcrèmes van Topiderm, een merk dat 100% Belgisch is. Een toppertje van eigen bodem?

Beide handcrèmes zijn bijzonder geschikt voor de wintermaanden. Ze hydrateren en herstellen droge of beschadigde handen (denk maar aan al die droge plekjes in de winter). Bovendien beschermen ze ook tegen winterhanden, ruwe handen en kloven. Maar wat maakt ze dan zo speciaal, want er zijn intussen toch genoeg handcrèmes op de markt? Ten eerste bevatten ze natuurlijke ingrediënten, zoals Neocare Olive en Macademia notenolie. Hierdoor zijn ze geschikt voor de gevoelige huidjes onder ons. Ten tweede zijn ze gemaakt volgens de Liquid Patch Technology. Dit betekent dat de hydraterende druppeltjes kleiner zijn dan de meeste handcrèmes en dus enorm snel in de huid dringen en zich ook beter vermengen met de huidlagen. Nuja dat klinkt allemaal heel interessant, maar is dat ook allemaal wel zo?


Nieuw in het assortiment van Topiderm, is deze handcrème zonder parfum. Deze crème is speciaal ontwikkeld voor personen met contactallergie of gevoelige handen. Hij bevat dus geen parfum, parabenen of kleurstoffen. Het is inderdaad een erg neutraal product. Geen speciaal geurtje, een basic zachte textuur... Maar een handcrème heeft ook helemaal geen toeters en bellen nodig om je handen een goede verzorging te bieden en dat doet hij prima. Een onmiddellijk effect moet je niet verwachten, maar na een tweetal dagen waren mijn droge winterhanden met ruwe plekjes weer net zo zacht als voordien. 


Als je toch liever handjes hebt die lekker ruiken, dan is deze Magnesomen handcrème misschien meer iets voor jou. Deze versie bevat namelijk wel parfum en heeft een frisse bloemige geur. Als je echt een allergie hebt, zou ik eerder de andere versie kiezen. Toch heb ik in de winter erg gevoelige handen en heb ik zelf geen hinder ondervonden van het parfum in deze crème. Qua werking scoort hij ook even goed als de andere crème en merk ik alleen een verschil op door de geur ervan. 


Links zie je de gewone handcrème en rechts die met parfum. De parfum-versie is iets rijker qua textuur, maar verder is het verschil miniem. Over die textuur had ik overigens erg hoge verwachtingen. Kom op, Liquid Patch Technology klinkt toch heel bijzonder? Ik moet toegeven dat ik in eerste instantie enorm teleurgesteld was. De crème trok helemaal niet snel in en ik zat daar dus met van die lekkere vettige handjes. Voor mij is dat echt hét grote minpunt voor een handcrème. Ik heb mijn mening echter volledig moeten herzien. Na enkele minuutjes was de crème uit zichzelf volledig ingetrokken en kon je eigenlijk niet meer merken dat ik handcrème gebruikt had. Het werkt dus wel, alleen niet onmiddellijk. Na het smeren zou ik dus niet meteen naar je ipad hollen, maar na een twee à drie minuutjes you're good to go! 

Ik ben dus zelf enorm tevreden over deze handcrèmes en het is één van de weinige producten die mij op zo'n korte tijd drastisch van mening hebben doen veranderen. 

Je kan beide handcrèmes kopen via de (online) apotheek en ze kosten zo'n 7 euro per stuk. 

Wat is jullie favoriete handcrème tijdens deze winterkou?