woensdag 21 januari 2015

De grote luiheidstag!

De afgelopen weken heb ik verschikkelijk veel beauty-voornemens-voor-2015 voorbij zien komen. Nu moet ik bekennen dat ik eigenlijk ook wel enkele dingen zou kunnen verbeteren hoor en daarom besloot ik deze tag te doen! Geniet ervan!

1. Welke beauty-routine doe jij zelden of nooit? 

Goh, routines zou ik het niet meteen noemen maar er zijn wel meerdere beauty-dingen die ik amper doen. Bijvoorbeeld zelfbruiners gebruik ik nooit en valse wimpers maar heel zelden. Ik zou misschien ook wel wat vaker een gelaatsmasker mogen gebruiken, want dat wordt meestal uitgesteld door tijdsgebrek. Nu gebruik ik mijn maskertjes 1 à 2 keer per maand als ik er de tijd voor vind. 

2. Was je regelmatig je kwasten?

Wat is regelmatig? Ik reinig ze minstens elke 2 weken met een kwastenreiniger en 1 keer per maand krijgen ze een grondige wasbeurt. Als ik een visagie-opdracht heb, dan was ik ze telkens voor en na de opdracht. Het kan erger denk ik?


3. Hoe lang blijf je rondlopen met gechipte nagellak?

Daar kan ik gemakkelijk een week mee blijven rondlopen! Als het een opvallende kleur is, haal ik hem er meestal wel sneller af omdat het dan te duidelijk is dat hij niet meer mooi zit. Bij nude kleurtjes kan het wat langer duren.

4. Hoe lang stel je het uit om een nieuw product te kopen als je huidige product op is? 

Als het een favoriet is, heb ik meestal al een back-up liggen nog voor het op is. Voor andere producten koop ik het misschien niet eens opnieuw aan. Omwille van mijn blog ga ik dan meestal iets nieuw proberen. 

5. Als je ergens heen moet, wacht je dan tot op het laatste moment om je klaar te maken?

Voor iets heel belangrijk niet, maar anders doe ik inderdaad eerst al de rest voor ik me klaar maak. Niet omdat ik het wil uitstellen uit luiheid, maar eerder om ervoor te zorgen dat bijvoorbeeld mijn haar perfect zit als ik de deur uitga. Als ik eerst mijn haar in orde breng en dan nog allerlei zaken ga opruimen ofzo, zit de kans er dik in dat ik het toch opnieuw moet doen.

6. Kan jij een no-buy volhouden?

Meestal lukt dat wel, al is het dan maar voor een maand of twee. Echt een jaar no-buy zou ik niet kunnen denk ik!


7. Hoe georganiseerd is jouw stash?

Ik denk niet dat ik op dat gebied mag klagen. Mijn make-up zit in een koffer gesorteerd volgens soort zoals mascara en lipstick. Mijn verzorgingsproducten bewaar ik dan weer per soort in de doosjes van de Deauty-box. Het gebeurt dan ook zelden dat ik iets niet kan vinden!

8. Heb je altijd make-up bij in je tas?

Zelden tot nooit. Het enige wat je in mijn handtas kan vinden is een setje met een lippenbalsem en een spiegeltje. Heel soms heb ik ook een handcrème bij me, maar dat is het dan ook.

Hebben jullie soms last van beauty-luiheid?