donderdag 8 januari 2015

Essence lakjes: budget-topper of budget-fail?


Essence is intussen een superpopulair budgetmerk en ook in mijn stash is het enorm geliefd. Toch kennen we het allemaal wel: je scoort een leuk lakje voor een miniprijsje, maar na enkele uren begint de kleur als sneeuw voor de zon van je nagels te verdwijnen. Behoort Essence ook tot deze fails? 

NEE! Ik moet wel zeggen dat er soms een enorm verschil zit tussen de kleurtjes onderling, maar over het algemeen scoort Essence enorm goed voor mij wat nagellak betreft. De meeste kleurtjes dekken in slechts één of twee laagjes en met een goede topcoat blijft het gemakkelijk een 4 tal dagen zitten zonder echt hard af te slijten. 

Van de oude lakjes heb ik nog enorm veel kleurtjes, maar vandaag wil ik me beperken tot de kleuren in de nieuwe flesjes. Op de foto zie je van links naar rechts: Miss Universe, Time For Romance, Café Olé, Iced Strawberry Cream en Grey-t To Be Here. Op naar de kleurtjes! 


02 Iced Strawberry Cream is een nude roze lakje met een frost finish. Over het algemeen ben ik hier echt geen fan van omwille van de strepen die frosties achterlaten, maar bij deze kleur valt dat erg goed mee. Dit lakje heeft 3 laagjes nodig om een goede dekking te geven. 


Als superfan van nude lakjes mocht 05 Café Olé natuurlijk niet ontbreken. Dit is intussen één van mijn topfavorieten, omdat dit echt een perfecte nude kleur is voor mij. Een licht lakje met een bruinroze ondertoon en heel subtiele shimmers. En wat nog zo fijn is: een supergoede dekking met 2 laagjes. 


142 Grey-t To Be Here is een vrij speciale kleur. Het is grijs, maar ook weer niet. Er zit een soort blauwige ondertoon in en het lakje bevat supermooie rozige en paarsige shimmers. Dit lakje dekt voor mij perfect met 1 laagje, maar als je hem graag blauwer wil kan je best 2 laagjes gebruiken.


147 Miss Universe is nog zo'n speciaal kleurtje. In het flesje lijkt hij erg zwart en de dop doet vermoeden dat hij net heel blauw is. In realiteit zit hij er een beetje tussenin. Het is een zwarte basis met een superbom aan blauwe glitters. Afhankelijk van de lichtinval op de glitters, zal hij dus meer naar zwart of blauw neigen op je nagels. Hiervoor heb je ook 2 laagjes nodig. 


De laatste kleur is 112 Time For Romance. Dit lakje was zo mooi in het flesje en zo verwachtte ik hem ook op mijn nagels: bordeauxrood met glitters en flakes. Op de foto hier zie je 2 laagjes, dus kan je je wel inbeelden dat je gemakkelijk 4-5 lagen nodig hebt om hem echt te laten dekken. Beter is dus om deze als topcoat over een ander rood lakje te gebruiken. 

Deze lakjes zijn voor zo'n 1,69 euro te verkrijgen bij Kruidvat. Naar mijn mening is dat zeker niet te duur en krijg je er voor de meeste kleuren echt een lakje met prima kwaliteit voor in de plaats. 

Hebben jullie een favoriet Essence lakje?