dinsdag 13 januari 2015

Elf eye primer & liner sealer


Je hoort het wel vaker: als er iets is dat belangrijk is voor je ooglook, dan is het wel een goede oogschaduwbasis! En dat klopt ook wel. Enerzijds zorgt een goede basis ervoor dat alles netjes op zijn plaats blijft zitten doorheen de dag, maar anderzijds gaan de kleuren ook feller en mooier tot hun recht komen. Ik heb al heel wat primers gebruikt en mijn grote favoriet is natuurlijk die van Urban Decay, maar die is natuurlijk niet zo goedkoop. Gelukkig heb ik al jaren een budgetvriendelijk alternatief en dat is deze versie van Elf ofwel Eyes Lips Face. 


Aan de ene kant zit er een primer in stickvorm. Als je hem alleen voor jezelf gebruikt, kan je deze stick gemakkelijk rechtstreeks op je oog aanbrengen. De vorm is prima om op de kleine plekjes te komen en nadien vervaag je hem gewoon met je vingers. Ik breng deze primer altijd aan met een kwastje omdat ik hem ook gebruik voor visagie opdrachtjes. 


Aan de andere kant zit er een potje met een doorschijnende vloeistof: de liner sealer. Hiermee kan je elke oogschaduw omtoveren tot een vloeibare eyeliner. Hoe dan? 


Bij dat potje hoort natuurlijk een kwastje met stevige haren. Hiermee ga je gewoon over de oogschaduw en de vloeistof zorgt ervoor dat de kleur op het kwastje een dikkere vloeibare substantie wordt. 


En dan krijg je dit resultaat. Op zich vind ik het wel een leuk idee om elke oogschaduwkleur te gebruiken als eyeliner, maar toch ben ik hier geen fan van omwille van de grote hoeveelheid nadelen. Ten eerste is de pigmentatie niet zo fantastisch als het gemengd wordt met de vloeistof. Je kan de kleur wel opbouwen, maar dan ben je toch al gauw wat meer tijd kwijt dan wanneer je gewoon een eyeliner zou gebruiken. Ten tweede neemt het witte kwastje de kleur van de oogschaduw zodanig op, dat je het kwastje eigenlijk niet meer kan reinigen. Als je dus donkere kleuren gebruikt hebt, ben je al een beetje verplicht om met dat kwastje donkere kleuren te blijven gebruiken. Tot slot is het ook niet zo goed voor je oogschaduw, omdat de vochtigheid de textuur gaat veranderen en dit toch een grote invloed heeft op de pigmentatie bij volgend gebruik. 

Geen fan dus van de liner sealer, maar de primer is wel een asbolute topper voor mij! Hij creast niet, houdt alles perfect op zijn plaats en bij het aanbrengen van de oogschaduw zien de kleuren er meteen super uit.

Je kan hem bestellen via de webshop van elf voor 4 euro. Zeker budgetvriendelijk dus! Vooral omdat hij zo zuinig is in gebruik. Wanneer ik hem echt elke dag gebruik, kom ik er gemakkelijk een 7-tal maanden mee door.

Wat is jullie favoriete oogschaduwbasis?