donderdag 30 juli 2015

Unboxing - Deauty Box Juli 2015

Ik weet dat ik wat later ben dan de meeste bloggers met deze unboxing, want de Deauty Box lag vorige week al aan de deur op mij te wachten. Bij anderen las ik heel wat positieve reacties. Om heel eerlijk te zijn, heeft mijn vertraging vooral te maken met het feit dat mijn enthousiasme voor de box voor een heel groot stuk verdwenen is. Toch wil ik jullie de unboxing niet ontnemen, dus lees zeker verder! Alvast mijn excuses, want dit zal geen al te positief artikel worden. 


Yves Rocher - Maxi Zonnespray SPF 30
200 ml - 30 euro (full size)

Yves Rocher is een merk dat regelmatig terugkomt op mijn blog en waar ik zelf zeker ook fan van ben. Hier ben ik heel blij mee, want hij beschermt tegen UVA én UVB, is transpiratie- en waterproof en hydrateert de huid. Bovendien is hij ook enorm praktisch. Om eerlijk te zijn is dit ook het enige product waar ik zo blij mee ben en het feit dat hij via Yves Rocher zelf meestal te koop is voor slechts 15 euro (met korting) en voor de box betaal je meer.... Need I say more?


Arkopharma - Arkocaps Groene Thee
45 capsules - 9.45 euro (full size)

"Capsules om hardnekkig vet te bestrijden, want we willen onszelf geen ijsje ontzeggen deze zomer". Hier kan ik echt enorm kwaad van worden. Waarom stoppen ze voor de zoveelste keer afslankpillen in de box? Serieus? Er lopen nog niet genoeg jonge meisjes rond met anorexia of een onzeker zelfbeeld? Heel wat meisjes die jullie box kopen zijn rond de 16 jaar oud Deauty! Denk toch even na voor je je box vult in godsnaam! Oké, het zijn voedingssupplementen op basis van groene thee en cafeïne. Neemt niet weg dat jullie telkens weer de nadruk leggen op het feit dat iedereen slank moet zijn en geen enkel vetrolletje mag hebben, want anders is het de hele zomer lang jezelf verbieden om een ijsje te eten. Mijn excuses, maar die frustraties moesten er toch even uit want die is intussen al de 4e keer geloof ik... 

Conclusie: Deauty heeft een zekere verantwoordelijkheid ten opzichte van haar klanten, want zij laten de klant producten ontdekken. Naar mijn mening zou het veel interessanter geweest zijn om een ander supplement te kiezen, zoals bijvoorbeeld Vitamines om je haar en nagels te beschermen met het zomerweer. 


Uriage - Thermal Micellar Water
50 ml - 1.98 euro (full size 250 ml - 9.90 euro)

Uriage is erg fijn en met micellair water kan je bij mij weinig verkeerd doen. Toch kan ik niet negeren dat de flesjes micellair water vroeger veel groter en bijna full size waren. Nu zijn het telkens erg kleine flesjes. De box is duurder geworden, dus waarom is  de kwaliteit dan zoveel minder als vroeger?


So Susan - Colour Hybrid
Full size - 18.95 euro

Yes make-up voor zowel je lippen als je wangen! Yes een merk met een prachtige ethiek! Yes!.... Yes inderdaad het is weer rood. Nee Deauty, de meeste vrouwen dragen geen felrode lippen als ze gaan werken. Nee Deauty, de meeste meisjes dragen geen felrode blush als ze naar school gaan. En to be fair, zelfs bij het uitgaan kom je weinig meiden tegen die steevast voor rood kiezen. Jullie geven aan naar de mening van de klant te luisteren, maar ondanks het vele geklaag over de rode kleur, blijven jullie toch keer op keer rode nagellak en rode lipproducten in de box stoppen. Feedback-appreciatie = zero...


Schwarzkopf - Gliss Kur - Dream Hair
200 ml - 9.99 euro (full size)

Wat zei ik in mijn open brief ook weer dat er steeds opnieuw in de box verscheen? Rode kleuren en... ohja haarolie! Een geluk dat ik deze olie wél wilde proberen, omdat hij geen vettig laagje achterlaat. Neemt niet weg, dat ik intussen een hele straat kan voorzien van flesjes haarolie...


5 producten, waarvan 4 full size is erg mooi. Ook de waarde van 70.37 euro is zeker niet mis. Toch was deze box voor mij eigenlijk een beetje de druppel, die me heeft doen beslissen om mijn abonnement niet te verlengen. Ik denk dat ik nog 1 box moet ontvangen en tenzij dat echt een knaller is, is het voor mij afgelopen met Deauty.

Ik heb echt het gevoel dat onze feedback totaal niet opgenomen word. Ik ben niet de enige blogger die steeds dezelfde teleurstellingen aanhaalt en toch wordt daar gewoon niets aan veranderd. Ik hoopte dat ik met deze unboxing artikels twee doelen had: mijn lezers een fijn artikel met de producten bezorgen én een terugkoppeling naar Deauty, om hen een idee te geven hoe de boxen onthaald worden. Gelukkig dat mijn lezers voor mij op de eerste plaats komen, want anders was het al gauw afgelopen met dergelijke artikels :)

Wat vinden jullie?