maandag 13 juli 2015

Yves Rocher - Peelende douchegel met Braam



Vroeger gebruikte ik amper scrubs onder de douche, maar de laatste jaren ben ik een echte scrubber geworden. Ik moet alleen wel toegeven dat het niet altijd gemakkelijk is om de juiste scrub te vinden. Sommige scrubs zijn veel te hard, waardoor je nadien rode en geïrriteerde plekken krijgt. Andere scrubs zijn dan weer te plakkerig en oh wat is het fijn om de rest van de dag met zandkorreltjes op je lichaam rond te lopen! Een scrub-douchegel combinatie is dan ook dé oplossing als je liever op safe speelt en daarom wilde ik graag de versie van Yves Rocher eens proberen. 


Zoals je in de ingrediëntenlijst kan zien, zijn de scrubdeeltjes 100% natuurlijk. De scrub bestaat uit kiwipitjes en gemalen abrikozenpitten. Dit is minder belastend voor het milieu in vergelijking met kunststof korreltjes. 



De tube heeft een grote opening en dat is altijd handig als er korreltjes in je product zitten. Anders gaat hij al snel verstoppen. Het enige nadeel aan een tube, is het helemaal opgebruiken. Als zo'n tube bijna leeg is, knip ik hem open om hem in een potje te doen. Zo kan je echt alles opgebruiken zonder verspilling. 


Het product bevat dus veel gel en niet al te veel korrels. Hierdoor voelt hij enorm zacht aan en gaat hij ook veel minder schuren. Toch zit er nog net voldoende korrel in om je dode huidcellen te verwijderen en je huid superzacht te maken. Voor een grondige scrubbeurt is hij dus niet echt geschikt, maar voor dagelijks gebruik is dit wel ideaal. 

Ook de geur is ideaal naar mijn mening. Ik vind het verschrikkelijk als producten een chemische fruitgeur hebben, maar deze douchegel ruikt echt naar braambessen. Zoet, maar niet overheersend zoet. Je hebt net dat tikje friszure dat terugkomt om je een flinke oppepper te geven.

Intussen zijn er al heel wat geurtjes beschikbaar bij Yves Rocher, dus je vind vast iets lekkers als braam niet jouw ding is. Deze tubes van 200ml hebben trouwens een vaste lage prijs van 3,95 euro. 

Wat is jullie favoriete scrub?

Vergeet niet deel te nemen aan de winactie van Cattier-Paris via deze link.