woensdag 15 juli 2015

De zomer in met Yves Rocher! + winactie reminder


Oké, het regenweer doet je nu niet meteen aan een heerlijke zomer denken, maar dat neemt niet weg dat Yves Rocher enkele superfijne zomerproducten heeft uitgebracht! Ik heb er enkele gekocht en die laat ik vandaag graag aan jullie zien!


De douchegels van Yves Rocher zijn al lang een vaste waarde in onze badkamer. Toen ik deze variant met citroen en basilicum zag, moest ik hem gewoon proberen. Ik ben echt verzot op producten met citrus onder de douche, omdat ze zorgen voor een onmiddellijk verkwikkend effect. Ook deze past perfect in dat rijtje door de frisse citrusgeur. De toets van basilicum kan ik niet echt terugvinden, maar ik deed wel een andere leuke ontdekking: deze geur lijkt enorm hard op de Sweet Lemon collectie van The Body Shop. Wie die geur mist bij The Body Shop, moet deze zeker eens proberen (en misschien wel een voorraad inslaan?)


Eéntje is geentje en dus moest ik de andere geur ook proberen en dat is de versie met appel en steranijs. Hier was ik eerst een beetje bang voor, want ik ben absoluut geen anijs-fan. Toch ben ik fan, want je ruikt vooral een zoete appelgeur. Echt iets zomers dus. Het enige nadeel aan deze flessen, vind ik de grote giet-opening. Ik heb dan ook maar 2 pompjes extra besteld.


Omdat ik de geuren zo geweldig vond, heb ik ineens ook maar de bodymist ervan besteld. In de zomer grijp ik graag naar een bodymist of bodysplash, omdat het veel lichter en luchtiger is dan een parfum. En je kan deze op je hele lichaam gebruik om je huid te verfrissen: mooi meegenomen! Bij de citroen-basilicum variant komt de kruidige toets van basilicum iets harder door in vergelijking met de douchegel. Toch vind ik de geur echt ideaal voor de zomer, omdat hij zo heerlijk fris ruikt. Bovendien zorgt de citrus-geur voor een extra bescherming tegen de muggen en dat is écht een supervoordeel, want ik sta intussen al vol met jeukende bultjes! Sinds ik deze spray gebruik, heb ik geen enkele mug meer gezien :)


Niet zo doeltreffend tegen muggen, maar appel-steranijs zorgt wel voor wat afwisseling. Een zoete geur, waarbij je toch de knapperige frisheid van groene appels kan waarnemen. Echt heerlijk! Ik ben ook superblij over de spray-flacon, die zorgt voor een brede mist. Hierdoor heb je niet zo snel een ronde, natte plek waar je hebt gesprayd. 


Ik besloot om ook een make-upje uit de limited edition te scoren, aangezien ik nog wat korting had. Over de verpakking ben ik wat minder enthousiast. Ik vind het heel fijn dat je de kleur goed kan zien, maar toch oogt het nogal goedkoop. Erg jammer, want het poeder zelf ziet er heel wat beter uit!


Dit is de "Bronzer" uit de limited edition. Nuja, het mag wel duidelijk wezen dat dit geen bronzer is. Het is een mooie roze kleur met daarin gouden adertjes. Eerder een blush-highlighter dus. 


De pigmentatie is wel prima! Links zie je één veeg en rechts is hij geblend. Ik moet me dus toch corrigeren, want het is gewoon een highlighter. Voor een blush is hij veel te licht, maar de roze glans is wel een prima voor alle huidtypes. Echt een prachtige highlighter als je het mij vraagt. Volgens sommigen zou dit een goed alternatief zijn voor Porcelain Pink van MAC, maar ik kan het jammer genoeg niet vergelijken. UPDATE: ik heb net even geswatched en het is wel een goede dupe voor Pearl Blossom van MAC. Het enige verschil is dat die van Yves Rocher ietsje meer glans bevat. 

Alles is te koop in de winkels of de webshop van Yves Rocher. Opgelet: dit is allemaal limited edition, dus je moet er snel bij zijn! Neem zeker ook een kijkje naar de andere producten uit de zomercollecties van Yves Rocher, want dit zijn niet de enige producten :)

De douchegels kosten 4,95 euro voor een fles van 400ml en de bodymist komt op 4,95 euro voor een flacon van 100 ml. Naar mijn mening echt een prima prijs voor dergelijke hoeveelheden! Wil je ook graag een extra pompje voor je douchegel? Deze kan je kopen voor 1,5 euro. Ook prima, aangezien je deze kan hergebruiken voor andere flessen, want ze passen op heel wat formaten heb ik gemerkt. De bronzer is wat duurder en kost 22,90 euro voor 6,5 gram. Voor mij is dat toch serieus aan de prijzige kant, als je weet dat je dan in de prijsklasse van MAC terechtkomt.

Vergeet niet dat je nog enkele dagen kan deelnemen aan de winactie van Cattier-Paris via deze link.