dinsdag 14 juli 2015

La Roche- Posay Rosaliac AR Intense (nl)


Een gevoelige huid met roodheid, het is een probleem waar veel meiden last van hebben. Gelukkig bestaan er nog andere oplossingen naast verdoezelen met make-up en daar is deze Rosaliac AR Intense van La Roche-Posay er één van. Dit intensief concentraat tegen plaatselijke roodheid belooft roodheid aan de bron te neutraliseren en te voorkomen dat ze terug opduikt. Hij kalmeert onmiddellijk en is naast gewone roodheid ook geschikt voor personen met couperose.


Het actieve ingrediënt is Ambofenol. Dit is een krachtig natuurlijk extract dat de haarvaatjes gaat verkleinen en de wanden ervan versterkt. Neurosensine gaat dan weer kalmeren in combinatie met het thermaal water dat zowel irritatie tegengaat als ontzwellend werkt. Tot slot bevat hij geen parabenen, kleurstoffen, parfum en alcohol. Hierdoor is hij dus zeker geschikt voor de gevoelige huid.


Het product zit in een flesje met een handige pompflacon. Hierdoor is hij ideaal om hem te doseren, want je brengt hem zowel 's morgens als 's avonds aan op de te behandelen zones. Daarbovenop is het pompje ook hermetisch afgesloten, waardoor er geen bacteriën kunnen binnendringen in het flesje.


Het product zelf heeft een gelachtige textuur en is beige van kleur. Ik vind de textuur echt super! Hij smeert erg gemakkelijk uit en hij trekt heel snel in de huid. Hierdoor kan je hem dus ook gebruiken op momenten doorheen de dag waar je last krijgt van roodheid of irritatie. Net omdat hij zo snel intrekt en geen vettig laagje achterlaat, zal niemand opmerken dat je hem snel even hebt aangebracht.


Ik heb hem nu een tijdje getest en mijn bevindingen zijn zeker positief. Mijn roodheden en irritaties verdwijnen al voor een groot deel meteen na het aanbrengen en toen ik hem bleef gebruiken waren ze helemaal verdwenen. Ik heb alleen wel gemerkt dat je het product best kan blijven gebruiken, want als je stopt komt het langzaam terug. Ik heb zelf niet zo vaak last van roodheden, waardoor ik wel een pauze kan inlassen. Voor andere personen raad ik wel aan om het te blijven gebruiken. Hoewel het inwerkt op de haarvaatjes, heb ik de indruk dat deze werking vooral preventief is. Ik heb een klein gesprongen haarvaatje en daarbij heb ik geen enkele verandering opgemerkt in de voorbije anderhalve maand dat ik het gebruikt heb. Jammer genoeg ben ik voor dat gedeelte toch wat op mijn honger blijven zitten. 

Toch is dit product zeker een aanrader en naar mijn persoonlijke mening vooral bij tijdelijke irritaties en roodheden. Je kan het aankopen bij de (online) apotheek en een flesje van 40 ml heeft een aanbevolen prijs van 21 euro. 

Wat is jullie redmiddel tegen roodheden of gesprongen haarvaatjes?

Vergeet niet deel te nemen aan de winactie van Cattier-Paris via deze link.