donderdag 18 september 2014

T. LeClerc Lengthening Mascara (nl)


Een tijdje geleden zat deze verlengende mascara als eerste product van T. LeClerc in de Deautybox. Ik had zelf voordien nog niets getest van T. LeClerc, dus het beloofde interessant te worden!


De ingrediëntenlijst. De natuurlijke wassen zorgen voor een crèmige textuur en de organische elastomeren zorgen voor zachtheid. Bovendien bevat hij geen phenoxyethanol of parabenen en belooft te formule dat deze mascara niet begint te brokkelen. En dat doet hij ook zeker niet: zelfs na een hele dag dragen beginnen er geen stukjes op mijn gezicht te vallen. Hij is dan ook zeker geschikt voor personen met contactlenzen of gevoelige ogen. 


De verpakking van de mascara zelf vind ik absoluut prachtig! Een mooie matte zilveren huls met daarin de merknaam en enkele versieringen gegraveerd. Dit oogt dan ook meteen luxueus.


Deauty gaf ons de mogelijkheid om te kleur te kiezen en ik koos 04 Violine: een mooie dieppaarse kleur die vooral groene en bruine ogen erg mooi complimenteert. Het borsteltje zelf bevat haartjes en is erg smal, waardoor je gemakkelijk zelfs bij de kleinste wimpertjes kan. Dit formaat is ook erg fijn, wanneer je bijvoorbeeld alleen de puntjes van je wimpers een kleurtje wil geven. 


Links mijn naakte ogen en rechts met de mascara. De verlengende werking kan je overduidelijk zien, al zorgt hij daarbij ook voor een mooie krul. De paarse kleur is eigenlijk relatief subtiel en kan je alleen zien als de zon erop schijnt. In gewoon licht is het eerder een zwarte mascara met een paarsig tintje. Ik vind dit zelf ok omdat ik meer voor natuurlijke kleuren ben, maar als je op zoek bent naar echt felle mascara's is dit niet echt de beste optie. 

Ik ben zelf in ieder geval fan! Je kan deze mascara verkrijgen bij de (online) apotheek voor een adviesprijs van 20 euro. Niet de allergoedkoopste, maar wel een goede investering. 

Wat is jullie favoriete mascara-kleurtje?