woensdag 18 december 2013

Rainpharma - gentle face cream (nl)

De Deautybox van november stond in het thema van België en zo leerde ik het Belgische merk Rainpharma kennen. Ik kende dit merk voordien nog niet, maar ik had er al veel lovende dingen over gehoord. Hoog tijd dus om het merk te leren kennen via deze gelaatscrème!
Er zijn verschillende versies beschikbaar en ik ontving de gentle face cream voor een normale tot vette huid. Net zoals alle andere crèmes zit deze in een strakke, zwarte fles. Dat ziet er erg stijlvol uit! langs de andere kant vind ik wel dat de verpakking tegelijk ook een beetje mannelijk oogt. Ik weet niet waarom, maar als ik dit flesje in de winkel zou zien dan zou ik eigenlijk denken dat het een crème voor mannen is.
De geïnteresseerden kunnen hier de ingrediënten bekijken. Bijna allemaal bestanddelen met natuurlijke oorsprong en geen overbodige zaken zoals siliconen en kleurstoffen. De huid wordt dus ten volle verwend en verzorgd met onder andere jojoba-olie en amandelolie.
Het flesje zelf heeft een pompje, wat erg handig is om te doseren. De crèmes van Rainpharma zijn namelijk rijker dan andere crèmes, waardoor je ook veel minder nodig hebt. Dat merk je ook wel aan de textuur, die iets dikker en vetter is dan de gemiddelde gelaatscrème. Ik heb de crème getest en ik ben enorm tevreden over de werking: grondige hydratatie en rijke verzorging. Wat de textuur betreft, ben ik een minder grote fan. Hij is rijker en dat is best even wennen, maar het is niet echt mijn ding. Ik heb 's ochtends vaak niet veel tijd en ik wil dan ook dat mijn dagcrème snel intrekt zodat ik verder kan met andere dingen zoals make-up. Deze crème trekt heel traag in en heeft de neiging nogal lang een vettig laagje achter te laten. Een topproduct, maar voor mijn drukke ochtendroutine jammer genoeg niet geschikt. Ik gebruik hem dus eerder als nachtcrème.
 
Dit flesje bevat 50ml en kost 35,95 euro. Voor de variant van 100ml betaal je 53,95 euro. De producten van Rainpharma zijn niet via internet verkrijgbaar en zijn slechts op enkele plaatsen te koop. De verkooppunten kan je via deze link vinden.

Hebben jullie al ervaring met dit merk?

3 opmerkingen:

  1. Ik heb deze ook één keer op gehad (na een gezichtsbehandeling) en merkte dat hij ook te rijk was voor mijn huidtype. Nu heb ik de fluide en die trekt lekker snel in en verzorgt prima! Ik denk dat die dus voor jou ook beter geschikt zou zijn :)

    BeantwoordenVerwijderen