dinsdag 3 december 2013

Kerst bij Yves Rocher! (nl)

Met de feestdagen in het vooruitzicht, heeft Yves Rocher alvast enkele leuke geschenkideetjes bedacht! Deze kan ze zowel in de winkels als via de website bestellen. Ik heb er onlangs enkele aangekocht en daarover wil ik jullie vandaag iets meer vertellen.

 
Een leuk idee voor onder de kerstboom: gevulde kerstsokken! Er is een versie voor mannen, maar ik heb alleen de versie voor vrouwen aangekocht. Voor 14,95 euro krijg je een kerstsok gevuld met allerlei producten. Wat er exact in zit is een verrassing, dus ik ga ervan uit dat niet elke kerstsok dezelfde producten bevat. Toch wil ik jullie even laten zien wat er in mijn sok zat.

 
Als eerste zat er een gezichtsmasker met granaatappel in. Ik had deze zelf al aangekocht en ik ben er erg tevreden over (review volgt nog!). Normaal kost deze 6,70 euro. 
 
 
Het tweede product is een bio liftende dagcrème. Aangezien ik zelf nog geen rimpels heb, is deze niet zo interessant voor mij. Deze ga ik dus aan iemand anders cadeau doen :) Deze kost normaal 25 euro.
 
 
Verder zat er ook een oogschaduw in. Erg leuk natuurlijk dat er ook make-up bij zit! Jammer genoeg niet echt een kleur die ik vaak draag. Deze kost normaal 8,90 euro.
 
 
Het laatste product is een handzeep. Zoiets is altijd welkom! Hij ruikt ook heel lekker! Deze kost normaal 2,90 euro.
 
De kerstsok zelf kan je ook apart aankopen en kost 2,95 euro. De totaalwaarde ligt dus rond de 45 euro, waardoor je de aankoopprijs van de gevulde sok (14,95) er wel uithaalt. Natuurlijk kan je niet kiezen wat je krijgt. Hou je van verrassingen en heb je een kleiner budget? Dan is deze gevulde kerstsok zeker een leuk cadeau-idee! Als je graag zelf wil bepalen wat in de sok zit, kan je best een sok aankopen en hem gewoon zelf vullen. Ik vind deze gevulde kerstsokken in ieder geval een leuk idee!
 
 
Natuurlijk heeft Yves Rocher dit jaar ook een nieuwe collectie uitgebracht: de Cacao-collection. Ik heb de geurset met cacao en framboos gekocht voor 12,50 euro. Deze bevat een douchegel van 250ml (4,95 euro), een bodymilk van 300ml (4,95 euro), een handcrème van 75ml (2,50 euro) en een organza geschenkzakje (1,50 euro). Ook heb ik apart de handcrème met pistache aangekocht (2,50 euro voor 75ml)
 
 
De bodymilk zit in een handige en grote fles. Hij trekt snel in zonder een vettig laagje achter te laten en bovendien ruikt hij heerlijk naar framboos met een vleugje cacao. Hij bevat voedende plantaardige olie en verzachtend korenbloemwater. Nog leuk: geen parabenen. Mijn huid voelt zacht aan en hij werkt niet irriterend. Ik ben dus erg blij dat dit zo'n grote fles is, waardoor ik er lang van kan blijven genieten :)

 
Dit mooie flesje is de glitterdouchegel met cacao en framboos. Hij bevat geen parabenen en bestaat voornamelijk uit milde reinigers. Hierdoor is hij ook geschikt voor een gevoelige huid. De glitters zijn erg mooi, maar blijven gelukkig niet aan je lichaam plakken. Bovendien zijn de glitters heel fijn, zodat je niet schuren of irriteren bij het wassen. De douchegel ruikt eveneens erg lekker, al kan ik hierbij alleen een frambozengeur ruiken. Een beetje jammer, maar zeker geen negatief punt. Wat ik wel iets minder vind, is het gebruiksgemak van het flesje. Hoewel het er prachtig uitziet, is het niet zo gemakkelijk om de douchegel eruit te krijgen. Met wat geduld loopt het er goed uit, maar het flesje is te stug om te knijpen.
 
 
De handcrèmes heb ik samen gefotografeerd, want het is eigenlijk hetzelfde product met een andere geur. Ik vind de verpakking erg leuk, omdat ze zowel een beetje luxe uitstralen als dat ze er heerlijk lekker en eetbaar uitzien. Naast een eetbaar uiterlijk, ruiken ze ook echt naar cacao-framboos en cacao-pistache. De crèmes zelf zien er exact hetzelfde uit. Dat vind ik een beetje een gemiste kans, want ik had een pastelroze en een pastelgroene crème verwacht. Qua werking kan ik echter niets dan positieve dingen vertellen. Mijn handen worden gehydrateerd en toch laten ze geen vettig laagje achter. Hierdoor kan je ze de hele dag door gebruiken, zonder je zorgen te maken om overal vlekken na te laten. Zeker een aanrader voor de koude winterperiode!
 
Hebben jullie al geschenkjes van Yves Rocher gekocht?