woensdag 18 maart 2015

Elf - Lip Stain


Enkele jaren geleden was ik helemaal in de ban van Elf oftewel Eyes Lips Face. Hoe kan het ook anders? Goede kwaliteit voor een heel betaalbare prijs. De laatste tijd heb ik echter minder geshopt bij Elf, omdat de prijzen gestegen zijn en ook de verzendkosten niet van de laagste zijn. Toch moet ik toegeven dat ik dit merk eigenlijk wat te weinig in de bloemetjes zet op mijn blog, want de producten zijn echt wel de moeite! Een tijdje terug besloot ik nog eens wat te bestellen en deze Lip Stains mochten mee!


De Lip Stains zijn eigenlijk stiftjes met ongeveer de grootte van een standaard alcoholstift. Niet te klein, maar ook zeker niet te groot. Het ziet er niet zo chique uit, maar je ziet wel meteen welke kleur je hebt. Bovendien kan je er heel precies mee werken en dat is echt een must voor producten die je niet gemakkelijk kan verwijderen of corrigeren. 


Ook hier kan je zien dat je met de fijne stiftpunt redelijk wat vrijheid hebt om vormpjes te maken. De kleuren zijn van links naar rechts: Hot Tamale, Berry Blush, Crimson Crush en Fuchsia. 


Hot Tamale is een rood-oranje kleur. Hij lijkt wat minder gepigmenteerd, maar dit komt vooral door het feit dat hij vrij dicht bij een natuurlijke lipkleur ligt. Alleen de ondertoon wordt dus wat feller en roder gemaakt. 


Berry Blush zag er zo mooi uit in de stift: een mooie paarsige bessenkleur. Jammer genoeg is hij enorm teleurstellend op je lippen. Hij maakt je lippen maar een tikje roder dan normaal, maar hij benadrukt wel echt alles wat niet zou mogen. Een klein onopvallend velletje wordt omgetoverd in een donkerrode vlek. 


Fuchsia is een felroze kleur in het stiftje, maar op de lippen is het eerder een roodroze kleur. Ook Fuchsia benadrukt velletjes, al is het minder dan Berry Crush. 


Crimson Crush is een prachtige rode kleur. Op de lippen is hij veel feller dan je zou denken, omdat het stiftje zelf vrij donker rood is. 

Voor de meeste kleuren is de pigmentatie dus wel heel goed, maar je moet toch wat opletten met velletjes. Je lippen vooraf goed scrubben is de boodschap! Ik heb dat hier dus niet gedaan, hoewel ik het eigenlijk niet fijn vind om zo'n rommelig resultaat te moeten tonen. Ik wil echter dat jullie een realistisch beeld hebben van de producten en dit is dan de enige manier waarop ik het kan tonen. 

Qua houdbaarheid zijn ze echt fantastisch. Ze blijven de hele dag zitten en geven niet af. Dat betekent dat ze ook niet zo gemakkelijk te verwijderen zijn, waardoor je een waterproof reiniger moet gebruiken. Ik vind wel dat ze een uitdrogende werking hebben op je lippen, waardoor je best ook lippenbalsem gebruikt. Ook met dagelijks gebruik van deze Lip Stain zou ik een beetje opletten, tenzij je je lippen echt goed verzorgd.

Je kan deze en de andere kleurtjes bestellen op de webshop voor 2,5 euro

Hebben jullie deze al geprobeerd?