dinsdag 30 december 2014

Yves Rocher - Sumptuous Color Eyeshadow Quad (nl)


Als er één merk is waarbij je regelmatig erg leuke aanbiedingen kan vinden, dan is het wel Yves Rocher. Zo mocht ik een tijdje geleden een leuk geschenk kiezen bij mijn bestelling. Ik gebruik intussen al heel wat verzorgingsproducten van Yves Rocher, maar wat make-up betreft had ik nog niet zoveel getest. Ik besloot dus om een luxe oogschaduwpalette met 4 kleuren te kiezen. Het palette zelf ziet er luxe uit door de glanzende gouden kleur, maar het voelt wel goedkoper aan omdat het licht plastic is. Op zich maakt me dat weinig uit, al stoort het met wel een beetje dat echt elke vingerafdruk of kras meteen zichtbaar is op de bovenkant.


Je krijgt bij deze doosjes ook een soort van gebruiksaanwijzing. Natuurlijk gebruik je de kleuren volledig zoals je zelf wil, maar als je nog niet zoveel ervaring hebt is het wel leuk om wat tips te krijgen. 


Het doosje zelf is wel gemakkelijk om mee te nemen op reis, op de kras-risico's na dan. Het is een smalle kleine doos met een grote spiegel. Je krijgt er ook enkele sponsapplicators bij, zodat je altijd en overal kan bijwerken. Zelf gebruik ik dergelijke applicators nooit, maar in noodgevallen kan het wel van pas komen. 


Het palette bevat 4 kleuren en er zijn verschillende varianten verkrijgbaar. Ik koos palette 06 Brun Incandescent met natuurlijke aardetinten. Linksboven zit er een glanzende beige kleur, die voornamelijk bedoeld is als highlighter. Rechtsboven is een grijsbruine lichte taupekleur. In realiteit is hij ietsje donkerder dan op de foto, maar omdat hij zoveel glans bevat heeft het licht een enorme invloed op het kleurresultaat. Linksonder zit er een lichtbruine kleur met shimmers en rechtsonder een donkerbruine matte kleur, dit vooral bedoeld is als eyeliner. 


De kleuren zelf zijn echt verschrikkelijk romig en zacht. Hierdoor zijn er erg goed gepigmenteerd en gemakkelijk om mee te werken. De donkerbruine kleur is iets lastiger, maar dat is meestal wel het geval bij matte kleuren. 


Hier heb ik een look gemaakt volgens de aanwijzingen van het doosje. Je kan er dus heel naturel mee werken, maar als je wil kan je er ook prima een smokey eye mee maken. 

Dit palette is te koop in de winkels en webshop van Yves Rocher voor 29,9 euro. Regelmatig zijn er wel leuke kortingen waardoor je hem bijvoorbeeld voor 19 euro kan kopen. Persoonlijk vind ik dat wel nog steeds redelijk duur. Ik ben dan ook blij dat ik hem via een aanbieding gratis kon kiezen, want ik denk niet dat ik anders zo veel zou betalen voor 4 kleurtjes. 

Zouden jullie hem kopen?