donderdag 11 december 2014

Cattier - Perle D'Eau (nl)

Jullie hebben het merk Cattier al zien voorbijkomen in de Deauty box en vandaag is het moment aangebroken om één van hun producten te laten zien! 

Volg je me al een tijdje? Dan heb je vast gemerkt dat ik een fan ben van biologische producten. Cattier-Paris is zo'n merk met de garantie dat de producten samengesteld worden uit natuurlijke ingrediënten in milieuvriendelijke verpakkingen. Bovendien zijn de producten dierproefvrij en bevatten ze geen kunstmatige geur- en kleurstoffen, kunstmatige conserveermiddelen zoals parabenen, GGO's, siliconen of synthetisch parfum. Het resultaat is dat minstens 95% van de ingrediënten een natuurlijke oorsprong heeft, minstens 95% van de grondstoffen biologisch geteeld wordt en minstens 10% van de ingrediënten afkomstig is van biologische landbouw. Nieuwsgierig geworden? Lees dan zeker even verder! 


Ik mocht van Cattier een product uitkiezen om te reviewen en als grote fan van micellaire reinigers koos ik natuurlijk voor Perle D'Eau. Deze reiniger bevat rozenwater, dat de huid hydrateert, verfrist, zuivert en kalmeert. Daarnaast zit er ook biologische aloe vera in, waardoor je huid kalmeert, herstelt en verzorgd wordt. Omwille van de samenstelling zonder alcohol is hij perfect geschikt voor personen met een gevoelige huid en kan je hem dus ook voor je ogen en lippen gebruiken. 


Het is een typische micellaire reiniger: een transparant watertje. Perle D'Eau heeft wel een lekker plantaardig geurtje, waardoor hij wel lekker ruikt. Het product zelf zit in een grote fles met bovenaan een kleine opening. Hierdoor is hij gemakkelijk te doseren, zodat je niet meteen een halve fles leeg giet. Persoonlijk had ik voor zo'n grote fles misschien wel graag een pompflacon gehad, maar uiteindelijk werkt hij wel prima.


Het is een reiniger die zowel make-up als onzuiverheden aanpakt. Voor de foto heb ik hem getest met een waterproof potlood met glitters. Hier levert hij erg goed werk, want alleen enkele minuscule glittertjes blijven nog wat plakken. Ik heb hem nu een tijdje elke dag gebruikt en qua make-up scoort hij erg goed op één minpuntje na: mascara. Vooral waterproof mascara krijgt hij niet zo goed weg, maar ook voor gewone mascara moet je wel wat meer moeite doen. Met andere waterproof producten zoals foundation of potloden, heeft hij dan weer geen enkele moeite. 

Ik moet bekennen dat ik hem ook erg graag gebruik op dagen dat ik geen zin heb in make-up. Hij voelt aangenaam verfrissend aan, waardoor ik hem 's ochtends vaak uit de kast neem voor een extra energieboost! Zeker nu het langer donker blijft, helpen dergelijke trucjes wel om 's ochtends wat sneller wakker te worden.

Als je hem net als ik zo vaak wil gebruiken, heb ik alvast goed nieuws. De flacon bevat maar liefst 300ml en ik kan je garanderen dat dit echt een grote fles is waar je een hele tijd mee toekomst. Wat dan nog dubbel zo leuk is, is het feit dat de flessen een adviesprijs hebben van 10,59 euro per stuk. Persoonlijk vind ik dat een goede prijs voor een bio-reiniger van zo'n hoeveelheid. Als je hem graag wil proberen, kan je Perle D'Eau vinden bij natuurwinkels, DI en Essenza.

Kenden jullie het merk Cattier al?