woensdag 3 december 2014

MeMeMe Flawless Loose Powder (nl)


Een tijdje geleden konden jullie mijn enthousiasme al lezen over de mooie blush box van MeMeMe. Tijdens mijn laatste shoptocht bij The Make Up Spot besloot ik nog wat te testen van het merk en koos ik voor dit losse gezichtspoeder.


Het poeder is bedoeld om over je foundation aan te brengen, zodat hij de hele dag perfect blijft zitten en je huid mooi mat blijft.


Het poeder bevat lichtweerkaatsende pigmenten, die er op het eerste zicht uitzien als glittertjes. Ja, ik fronste mijn wenkbrauwen ook even: matteren, maar wel vol glitters? En toch, wanneer je het poeder aanbrengt is hij allesbehalve glitterig en neutraliseert hij perfect de glans.


In het doosje krijg je ook een poederdonsje. Zelf gebruik ik veel liever kwasten, maar voor een donsje te zijn is deze wel van goede kwaliteit. Heel zacht en gemakkelijk te reinigen, dus als je hem meeneemt in je tasje heb je altijd een prima applicator bij de hand.


Het poeder is in één kleur beschikbaar: Translucent. Echt transparant ziet hij er niet uit, maar hij past zich wel aan, waardoor iedereen hem kan gebruiken. Om nu echt te zeggen dat je hem 's ochtends kan opdoen en je foundation de hele dag perfect blijft zitten, is voor een stuk wel afhankelijk van de kwaliteit van je foundation. Hij zorgt ervoor dat je foundation langer blijft zitten, maar een wondermiddel is het dus niet. Ik ben een fan, al zal ik omwille van de beschikbaarheid wel sneller naar het Kruidvat hollen voor de Stay Matte van Essence.

Gelukkig gaat deze wel een tijdje mee, want hoewel 12 gram weinig lijkt, is het best een groot en vol doosje. Via The Make Up Spot kan je hem kopen voor 9,95 euro.

Wat is jullie trucje voor een perfecte teint doorheen de dag?

Vergeet zeker niet deel te nemen aan de winactie via deze link!