dinsdag 11 februari 2014

The Body Shop - Kennismakingsset tea tree (nl)


Een tijdje geleden reviewde ik de sea weed kennismakingsset van The Body Shop en vandaag is de tea tree set aan de beurt! Deze set bevat 4 mini's uit de tea tree lijn en een leuk tasje en je kan hem voor 17 euro aankopen in de filialen van The Body Shop.

Tea Tree - Skin clearing facial wash

Het eerste product is de skin clearing facial wash. Deze reinigingsgel is geschikt voor dagelijks gebruik zonder de huid uit te drogen. Hij gaat onzuiverheden tegen en verwijdert overtollig vet, waardoor hij uitermate geschikt is voor personen met een vette huid. De facial wash bevat geen parabenen, maar wel allerlei goede bestanddelen zoals glycerine, tea tree olie, tamanu olie en vitamine E. Tea tree olie werkt ontsmettend en is daardoor erg interessant bij het behandelen van allerlei kwaaltjes zoals acne. Tamanu olie is dan weer huidherstellend, waardoor beiden in combinatie zorgen voor een gezonde en mooie huid.


De facial wash zelf is een groene gel met een typische tea tree geur. Ik vind het een beetje eucalyptus-achtig. Ik vind de facial wash wel erg aangenaam in gebruik. Elke ochtend en avond inmasseren op een vochtig gelaat en afspoelen, gemakkelijk toch? Mijn miniflesje bevat 60ml. De full size van 250ml zit in een gelijkaardige fles en kost 10 euro. Echt niet te duur!

Tea Tree - Skin clearing toner

Vervolgens is er de skin clearing toner om de laatste restjes vuil en make-up te verwijderen. Hij bevat matterende poeders, zodat je hem goed moet schudden voor gebruik. Dat is even wennen, want mijn andere flesjes moest ik nooit vooraf schudden. Hij belooft de teint te matteren, onzuiverheden tegen te gaan en de poriën te sluiten. Hij bevat dezelfde ingrediënten als de facial wash, maar daarbovenop nog twee andere toppers. Ten eerste zit er toverhazelaarextract in, wat zorgt voor ontsmetting en herstel van de huid. Ten tweede bevat hij schietwilgextract dat dezelfde werking heeft als salycilzuur.


Opnieuw een klein flesje, maar deze keer is het een groene vloeistof. Make-up verwijderen doet hij niet, maar hij zorgt wel voor een extra reiniging en verwijdering van overtollig talg. Zeker een rebuy! Het zou geen slecht idee zijn om hiervan een soort micellair watertje te maken :) Mijn mini is een flesje van 60ml en de full size fles van 250ml kost 9 euro. 

Tea Tree - Skin clearing lotion

Naast reiniging heb je natuurlijk ook verzorging nodig en daarom zit deze skin clearing lotion in het setje. Deze lichte lotion zorgt voor een goede vochtbalans en gaat tegelijkertijd het glimmen tegen. Je brengt hem na het reinigen aan op je gelaat en dan laat je alle goede ingrediënten hun werk doen!


Het product zelf is een melkachtige en zeer lichte crème. Hierdoor trekt hij snel in en begint hij meteen te werken. Wat ik erg aangenaam vond aan deze lotion, is dat hij verkoelend werkt. Ik denk dat ik dus zeker een full size ga aanschaffen voor wanneer ik mijn huid verbrand in de zomer. Mijn mini is een tube van 15ml. De full size heeft dezelfde verpakking, maar bevat 50ml voor 9 euro.

Tea tree oil

Tot slot zit er ook een flesje tea tree olie in de set. Het is geen pure olie, maar een mengeling met 15% tea tree olie. Deze olie kan je voor verschillende kwaaltje gebruiken, zoals een voetbadje bij kalknagels, aanbrengen op onzuiverheden en masseren bij beschadigde plekjes. Ik gebruik hem vooral met een wattenstaafje om puistjes aan te stippen. Hiervoor werkt hij echt uitstekend! Voor het slapengaan een drupje op het puistje en 's ochtends is het verdwenen. Hoewel ik nog een tijdje toekom, ga ik toch meteen een nieuwe halen als deze op is! Dit 10ml flesje is het enige full size product in de set en kost 9 euro.

Totale beoordeling
Ik ben enorm tevreden over de tea tree producten! Mijn huid zag er na een weekje al aanzienlijk beter uit doordat puistjes en glimmende plekken volledig verdwenen waren. Ik zou deze lijn dan ook zeker aanraden voor personen die veel last hebben van puistjes, een vette huid en andere onzuiverheden. 

Vergeet niet dat je nog kan deelnemen aan de Vichy Normaderm winactie: klik hier!!

1 opmerking:

  1. Hallo

    Ik volg je op facebook en op dit account. Ik heb je ook geliked.

    Ik wil graag meedoen aan de winactie.

    Groetjes,
    Sara

    BeantwoordenVerwijderen