donderdag 20 februari 2014

Clinique oogpotloden (nl)


Dat ik een grote fan ben van de verzorgingsproducten van Clinique, konden jullie al enkele keren lezen. Vandaag heb ik een artikeltje over de make-up van Clinique en meer bepaald de oogpotloden. Scoren deze potloden even goed als de verzorgingsproducten?


Het eerste potlood is de cream shaper for eyes. Dit is een typisch potloodje dat je moet slijpen om een scherpe punt te krijgen. Wat maakt deze oogpotloden dan anders? Wel, ze zijn erg romig en zacht, maar tegelijk ook langhoudend. Ik ben enorm lang op zoek geweest naar een oogpotlood dat een hele dag blijft zitten op mijn waterlijn en dit is één van de weinige potloden die ook echt blijven zitten zonder vervagen of uitlopen. Daarnaast bevatten deze potloden ook glans en kleine glittertjes. Erg leuk voor dat beetje extra zonder een discobal-effect! 


Ik heb de kleur 101 Black diamond. Dit is een mooie zwarte kleur met fijne glittertjes. Doordat het potlood zo zacht is, moet je niet hard drukken om de kleur mooi te laten uitkomen. Qua pigmentatie scoort deze goede punten! Dit is voor mij een blijvertje omwille van de pigmentatie, het gebruiksgemak en het feit dat hij zo goed blijft zitten. Deze heeft een adviesprijs van 17 euro. Geen spotgoedkoop potloodje, maar hij gaat enorm lang mee!


Het tweede potlood is de quickliner for eyes intense. Dit is een automatische eyeliner die je niet moet scherpen. Het puntje omhoog draaien en you're good to go! Er is ook een gewone quickliner verkrijgbaar, maar deze versie belooft extra gepigmenteerde kleuren. 


Deze eyeliners zijn eveneens erg romig en zacht. In vergelijking met de cream shaper zijn deze eigenlijk nog romiger. Voor de waterlijn is dat een pluspunt, maar voor op het ooglid vind ik dat iets minder prettig. Je duwt al gauw iets te hard waardoor je kleine brokjes kan krijgen. Als je van plan bent om het nadien uit te vegen voor een smokey look, is dat geen enkel probleem. Wil je een fijn lijntje, dan is dit potlood minder geschikt. 


Ik heb de kleur 03 Intense chocolate, een donkere chocoladebruine kleur. Ook deze zijn heel goed gepigmenteerd en ze blijven een hele dag perfect zitten. Toch verkies ik persoonlijk de cream shaper, omdat ik hem gewoon prettiger vind om aan te brengen. De quickliner en de quickliner intense hebben een adviesprijs van 21 euro. 

De oogpotloden van Clinique zijn verkrijgbaar bij de parfumerie en op www.clinique.be. Hebben jullie deze eyeliners al geprobeerd? Zoniet, dan heb ik nog een leuke verrassing in petto!! Heel binnenkort zit er namelijk een eyeliner van Clinique in een beautypakketje dat ik weggeef in een WINACTIE!  :)

PS: zoals jullie kunnen zien, zijn mijn foto's anders dan voordien. Ik ga nu meer gebruik maken van extra elementen ter versiering. Wat vinden jullie ervan?

Vergeet niet dat je nog kan deelnemen aan de Vichy Normaderm winactie: klik hier!!