donderdag 3 september 2015

Caudalie zachte reinigingsmelk


Ik hou van apothekersmerken, maar ik ben niet zo'n grote fan van reinigingsmelk. Waarom? Ik gebruik gewoon liever micellaire watertjes. Toen ik deze zachte reinigingsmelk van Caudalie in een geschenkbox kreeg, was ik dan ook erg benieuwd om hem te gebruiken. De Sensifluid van A-derma was me erg goed bevallen, dus ik wou deze zeker niet meteen afschrijven omdat het een melk is. 

De zachte reinigingsmelk is erg mild en daardoor geschikt voor zowel het gelaat als de ogen. Het is bovendien geschikt voor alle huidtypes en zeker de gevoelige huid. Ik heb er geen irritaties van ondervonden, dus op dat vlak heeft hij zeker zijn naam waargemaakt. 


De ingrediëntenlijst. Hij bevat allerlei voedende en kalmerende bestanddelen, die beloven de huid te kalmeren, reinigen en verzachten. Zo bevat hij onder andere amandelolie, druivenpitolie, sheaboter en havermoutextract. Ik moet zeggen dat mijn huid na gebruik inderdaad zacht is.


Uit ervaring heb ik ondervonden dat een reinigingsmelk meestal minder goed is in het verwijderen van make-up. Misschien daardoor dat ik niet zo snel geneigd ben om een melk te gebruiken? Deze melk doet in ieder geval het tegenovergestelde! Lipstick, oogpotlood en mascara waren in enkele veegjes verdwenen. Ook op mijn ogen werkt hij erg goed, al is daar wel iets meer werk nodig om mascara volledig te verwijderen. Al bij al ben ik dus erg tevreden over deze reinigingsmelk. Moest ik niet zo verliefd zijn op micellaire watertjes, zou ik zeker overwegen om deze opnieuw aan te schaffen. 

Mijn versie is een mini-verpakking uit een geschenkset en zit daardoor in een kleine tube. De full size zit in een handige pompfles (waardoor ik hem stiekem nog interessanter vind), zodat je gemakkelijk kan doseren en hem op hygiënische wijze kan gebruiken. Je kan de reinigingsmelk verkrijgen bij de (online) apotheek. De aanbevolen verkoopsprijs is 8,80 euro voor 100ml en 14,40 euro voor 200 ml.

Wat heeft jullie voorkeur? Melk of iets anders?