maandag 2 juni 2014

Corymer - Vitality tonic lotion (nl)


Ik heb jullie reeds laten kennismaken met het Hydramaris serum, maar dat was niet het enige Corymer product uit la Boite d'Hortense. Vandaag laat ik jullie het tweede productje zien en dat is de Vitality tonic lotion. Deze tonic lotion verwijdert make-up en brengt de natuurlijke pH weer op peil. Hierdoor herstelt hij ook de beschermende laag van de huid.


De ingrediëntenlijst! Dit product bevat geen alcohol en is geschikt voor alle huidtypes. Dat is lekker handig! Verder bevat hij rozenwater waardoor de huid verzacht en verfrist wordt. Rozenwater staat ook bekend voor haar rustgevende werking. Een ander watertje in dit product is Gaspeldoornwater en dit werkt kalmerend en ontspannend. Hierdoor is hij uitstekend voor een geïrriteerde huid. Tot slot is deze tonic lotion een bron aan Oligo zee elementen die de celvernieuwing bevorderen.

Deze tonic lotion wordt door Corymer omschreven als een bron van verfrissing en rustgevende elementen. Ik heb een tip van hen opgevolgd en dit werkt ook! Als je last hebt van vermoeide ogen door vermoeidheid, te lang achter je computerscherm zitten of een stevige huilbui kan je een beetje van dit product op een wattenschijfje aanbrengen en op je ogen leggen. Je voelt je meteen een stuk frisser en beter!


Het flesje heeft een gietdopje met een kleine opening. Dit is ook wel nodig omwille van de waterachtige formule. Om eerlijk te zijn, dacht ik eerst dat het een nagellakremover was. Waarom? Het flesje, het roze watertje en de gebruikswijze deden mij hieraan denken :) Hij ruikt wel veel beter dan dissolvant: geen alcohol, maar wel een bloemige geur door de plantaardige watertjes.


Bovenaan zie je enkele streepjes waterproof oogpotlood en daaronder het resultaat na één veegje met de tonic lotion. Meestal plaats ik nog een foto met meerdere veegjes, maar ik denk dat het resultaat vrij duidelijk is! Dit product werkt uitstekend om make-up te verwijderen. In mijn vorig artikel vermelde ik dat ik Corymer best duur vond, maar voor dit product wil ik die prijs graag neertellen. Deze wordt zeker opnieuw aangekocht als hij leeg is! Ik heb niet graag herhalingen in boxen, maar dit product mag voor mij echt nog een keer in een box verschijnen :)

Corymer is verkrijgbaar via deze webshop. Een flesje van 200ml kost 21.90 euro en deze kan je nadien bijvullen met een vulling voor 18 euro. De vullingen vind ik echt een goed systeem omdat dit nu eenmaal goedkoper is en milieuvriendelijk. Het reisformaat van 100ml (de versie die ik heb) kost 10 euro. Hier doe je best een lange tijd mee!