zaterdag 30 januari 2016

MAC - Faerie Whispers


Een tijdje terug bracht MAC een nieuwe collectie uit met een sprookjesachtige sfeer: Faerie Whispers. Ik was al verkocht toen ik de thema-foto's zag en dus heb ik ook enkele producten uit deze collectie aangeschaft.


Als ik maar één product mocht kiezen uit deze collectie, dan was het wel het Iridescent Beauty Powder. En ik was blijkbaar niet de enige, want op de webshop was hij enorm snel uitverkocht. Stiekem vind ik het een beetje jammer dat de verpakkingen in deze collectie niet zo bijzonder zijn, maar toch stralen de strakke, zwarte doosjes nog altijd luxe uit. 


Er was maar één kleur beschikbaar en dat is Sparkling Rose. Dit is een champagnekleurige highlighter die eigenlijk iedereen wel mooi staat. Hij is lichter en warmer van kleur in vergelijking met Soft & Gentle, waardoor ik Sparkling Rose mooier vind. Ook oogt hij natuurlijker omdat hij wat minder glans bevat dan Soft & Gentle. Moest je hem nog kunnen vinden, dan is dit zeker dé aanrader in de collectie. Hij kost 22.50 euro, wat eigenlijk best een mooie prijs is voor de hoeveelheid die je krijgt. 


Ook zaten er enkele blushes in de collectie. Ik ben altijd een enorme fan geweest van de blushes van MAC, omdat ze super gepigmenteerd en tegelijk ook gemakkelijk op te bouwen zijn. Misschien ietsje aan de prijzigere kant, maar persoonlijk vind ik 22.50 euro een goede investering voor deze blushes. 


Ik koos voor de kleur Spellbinder. MAC zelf noemt dit een pastel geelroze, maar ik vind het eerder een lichte perzikkleur met een satijnen finish. Hij is supermooi op lichte huidjes, maar ik vrees dat hij niet zo veel zal doen voor dames met een getintere huid. 


De lipsticks in deze collectie waren allemaal nude-varianten en laat dat nu net de stijl zijn waar ik altijd voor kies! De enige uitzondering is dat ik deze keer een Frost finish heb gekozen en normaal gezien hou ik daar absoluut niet van. Wat MAC lipsticks betreft, kies ik elke keer opnieuw voor een Lustre omdat ze wat subtieler zijn. 


Dit keer dan toch een Frost in de kleur A Sprinkle Of Magic. Een iets feller kleurtje dan de gemiddelde nude lipstick. MAC noemt dit zelf een vaal oranje nude, maar dat vind ik het zelf allesbehalve. Het is eigenlijk een nude koraalkleurtje met subtiele gouden shimmers. Deze kleur is wel minder dekkend dan de meeste Frost lipsticks, waardoor hij toch wat meer naar de Lustre kant neigt. Deze lipstick kost 19.50 euro. 


Van links naar rechts: A Sprinkle Of Magic, Sparkling Rose en Spelbinder. De kleuren passen echt zo mooi bij elkaar! En de pigmentatie is wederom super, maar om eerlijk te zijn heeft MAC me op dat vlak nog niet vaak teleurgesteld. 


Nog een lipswatch van A Sprinkle Of Magic. In het echt oogt hij wel een tikje feller, waardoor dit een mooie, subtiele lentekleur zal worden voor mij. Alleen is het wel opletten met droge lippen want hij durft velletjes wel te benadrukken. 

Hebben jullie iets geshopt uit deze collectie?