woensdag 29 april 2015

Ask me anything: de antwoorden!

Tijdens mijn laatste winactie kregen jullie allemaal de kans om mij wat vragen te stellen. Ik kreeg een heleboel vraagjes en vandaag ga ik die voor jullie beantwoorden. Zo kunnen jullie mij ook eens wat beter leren kennen!


Henderica: Mijn vraag aan jou:Shop jij vaker online of offline en wat heeft je voorkeur en waarom?

Goh, dat is een lastige! Het liefst zou ik alles in real life kopen, omdat je dan kan passen, testen en bekijken. Ik woon echter niet in een grote stad en heel wat van mijn favorieten zijn ofwel even reizen ofwel alleen online te koop. Meestal shop ik dus online omwille van het gemak. Wat kledij betreft, shop ik nu alleen offline tenzij ik gemakkelijk kan retourneren zoals bij Zalando. Te veel miskopen gedaan in het verleden! 

Bee'tje: Ik zou heel graag een smokey eye willen maken. Ik ben bang dat het mij niet zal staan, dus wil ik je vragen of iedereen een smokey eye kan dragen?

Natuurlijk kan iedereen een smokey eye dragen! Om het beste effect te verkrijgen, moet je de smokey eye wel een beetje afstemmen op je oogvorm en je persoonlijke smaak. De ene persoon draagt graag diepzwarte smokey eyes en iemand anders gaat dan weer liever voor een natuurlijkere bruine versie. Een goede tip: test enkele dingen uit voor de spiegel en ga vooral voor iets waar je jezelf goed bij voelt. 

Fotograaf: Daniel Doyen - Model: ikzelf

sabrina: Mijn vraag aan jou is of je vaak met Caro Emerald wordt vergeleken? Daar moet ik aan denken bij jouw mooie foto!

Dankjewel voor het fijne compliment, maar eigenlijk is dit de eerste keer dat iemand mij vergelijkt met Caro Emerald. In het verleden (en dan bedoel ik vooral toen ik nog zwart haar had), kreeg ik af en toe wel de vergelijking met Christina Ricci. Of dat nu echt zo is, dat weet ik niet. ☺

indxyoungbae: I'd like to know what's your fave perfume.

Viktor & Rolf - Flowerbomb!

Anita te Gussinklo: Ik heb eigenlijk 2 vraagjes: Hoe oud ben je eigenlijk en ben je verliefd/verloofd/getrouwd?

Ik ben 25 jaar en ik ben getrouwd. Ohja en ik ben de fiere mama van 2 labradors! ☺


ilsiee: Ik weet niet of hij al eens besproken is geweest, maar wat is jouw aanleiding geweest om te beginnen met bloggen??

De oorspronkelijke aanleiding was heel het gedoe met de WAAT-box, waarbij het ging om producten die over datum waren, oude collecties, restpartijen,... Ik vind het ongelooflijk belangrijk dat je waar krijgt voor je geld en daarom was ik ook zo gedreven om hierover te bloggen. Dergelijke boxen zijn vaak gericht op jonge meiden en die hebben nu eenmaal geen grote geldboom voor producten die niet bruikbaar zijn. Nadien ben ik blijven bloggen omdat ik het leuk vind om te schrijven over dingen waar ik mijn passie in kwijt kan. 

Kitty: misschien een beetje een rare vraag: waarom doe je zoveel spullen weg? het is allemaal zo mooi!

Goh, ik ben gek op beauty en ik ben gek op het uittesten van nieuwe dingen. Zo koop ik regelmatig wat nieuws of ontvang ik vanalles en nog wat in boxen waarop ik geabonneerd ben. Enerzijds zit je dan wel eens met miskopen of producten die niet afgestemd zijn op je huidtype/kleurvoorkeur. Anderzijds heb je na een tijdje ook gewoon te veel en blijft er heel wat ongebruikt liggen. Ik kan er dan maar beter iemand anders blij mee maken!

Anita H.: Mijn vraag aan jou: "Doe je zelf weleens mee aan winacties van bloggers?"

Ja hoor. Naast het schrijven van een blog, kan ik er enorm van genieten om andere blogs te lezen. Zo heb ik er wel een aantal die ik (bijna) dagelijks volg en als er dan eens een leuke winactie passeert, maak ik zelf ook graag een kans. Ik doe wel alleen mee aan winacties met dingen die ik daadwerkelijk zou gebruiken. In het begin van mijn blog kocht ik superveel om te reviewen, maar na een tijdje ga je inzien dat je je het best beperkt tot dingen die 100% bij je passen. 


Mandy: Mijn vraag voor jou is: heb je buiten bloggen ook nog andere hobby's?

Ja wel enkele, maar de ene keer ben ik wat meer met het ene bezig en wat later weer iets anders. Mijn grootste hobby (voor zover je dat een hobby kan noemen), zijn mijn hondjes: samen met hen gaan joggen of wandelingen door het bos zijn voor mij pure ontspanning. Daarnaast deel ik ook enkele hobby's samen met mijn man. Zo gaan we samen airsoften en zitten we vaak samen te gamen. Tot slot hou ik ook erg veel van visagie verzorgen op fotoshoots en juwelen maken. Het leukste is natuurlijk om deze twee te combineren!

Fotograaf: Daniel Doyen - Model: Rosa Black - Make-up, haar en juwelen door mijzelf

melissa: mijn vraag is: wat is je favoriete beautyproduct allertijden :-)

Hier is hij dan: DE moeilijkste vraag die je mij kan stellen! ☺ Iets waar ik echt niet meer zonder kan, is lippenbalsem. Toch... Als ik echt een specifieke favoriet moet noemen: mijn Urban Decay Naked 3 palette. Het is supermooi en de kleuren passen echt perfect bij mij. 

adrianamoja: mijn vraag aan jou is of je een artikel over je stash zou kunnen maken. Je hebt altijd ontzettend mooie producten en ik ben zo benieuwd! :D

Dankjewel, haha! ☺ Ik heb er al enkele losse artikeltjes over gemaakt: mijn palettes, The Body Shop en mijn MAC stash (die intussen eigenlijk al helemaal veranderd is). Ik heb er nog enkele ingepland staan van dit type, maar ik zal zeker ook eens een groter artikel maken van alles. En ja, ook een update van de MAC stash! ☺ 

Karin: Ga jij wel eens de deur uit zonder make-up?

Vroeger nooit ofte nooit, maar tegenwoordig wel hoor. Ik zal mij bijvoorbeeld nooit speciaal opmaken om gewoon even te gaan joggen. Op momenten dat ik dan toch dat tikje make-up wil, is het meestal beperkt tot mascara en het bijwerken van mijn wenkbrauwen.


Sofie VH: Mijn vraag is of je het ermee eens bent dat dure producten beter zijn dan goedkope producten.

Ja en nee. Voor de meeste luxeproducten zijn er hele goede budgetvriendelijke alternatieven te vinden. Ik moet echter wel toegeven dat ik door het bloggen en het vele testen toch wat meer naar de duurdere merken of de tussenin-merken grijp. Vaak merk je toch wel een beetje de prijs-kwaliteit verhouding. Heel typisch hiervoor is de pigmentatie van oogschaduw of eyeliners van Urban Decay. Een tussenin-merk is bijvoorbeeld The Balm: niet zo goedkoop als Essence, maar ook niet zo duur als Dior. Ik heb trouwens nog heel veel budget-favorieten hoor. Zo is mijn vaste foundation van Catrice en ik ben absoluut niet van plan om dat te veranderen!

biirgiit: Mijn vraag is... Welke producten zijn goed voor je haar pluisvrij te maken maar niet automatisch ook te verzwaren?

De review hiervan komt er binnenkort aan, maar ik ben een absolute fan van Tigi en Bedhead. Vooral de Catwalk Fixx werkt voor mij prima en ik heb heel dun haar dat snel statisch wordt. Mijn eigen ervaring heeft me geleerd dat een leave-in conditioner je haar goed ontpluist en als je dan voor een spray variant kiest, dan voelt dat toch stukken lichter aan dan een gewone crème of olie. 

nass: Mijn vraag is: Wat gebruik jij tegen wallen? Ik heb namelijk zeer opvallende wallen en het stoort mij echt enorm. Ik heb al verschillende concealers gebruikt maar deze werken niet, helaas.

Zowel voor modellen als bij mezelf, gebruik ik hiervoor altijd de camouflage cream van Catrice. Deze dekt voldoende en ziet er toch natuurlijk uit. Daarnaast gebruik ik ook regelmatig het eye serum van Clinique, die wat ontzwelt en verfrist. Het allerbelangrijkst zijn natuurlijk voldoende slaap en voldoende drinken. 

Fotograaf: Steven Bernaerts - Model: Nathalie Van Hove - Facepaint en juwelen door mijzelf

Anka: Ik heb al wat gelezen over je mooie fotoshoots en nu vroeg ik me af of er een verschil is met zulke makeup en gewone makeup.

De basis qua producten en technieken is over het algemeen wel hetzelfde. Toch zijn er best wel wat verschillen. Ten eerste kan je voor een fotoshoot speciale looks maken, die je in het dagelijkse leven niet snel zou dragen. Die creatieve vrijheid is voor mij eigenlijk het belangrijkste. Daarnaast zijn er nog enkel verschillen die niet specifiek met de look te maken hebben en dus ook voor een nude look gelden bijvoorbeeld. Zo ga je vaak wat meer product gebruiken. De make-up moet namelijk perfect blijven zitten doorheen warmte, wind, vochtigheid, de lange duur,... Bijkomend zorgt de belichting er vaak voor dat je de kleuren heftiger moet aanbrengen, zodat ze niet wegvallen door het licht en de flits. Tot slot moet je ook regelmatig controleren en bijwerken, omdat fotografie ervoor zorgt dat "probleempjes" harder opvallen. Denk maar aan een glimmende huid die je regelmatig moet afpoederen, want met een flits gaat dat blinken als een spiegel.


Ik hoop dat jullie het leuk vonden!