dinsdag 17 maart 2015

Yves Rocher - Hydra Végétal Micellaire Reinigingslotion


Herinneren jullie je nog dat ik heel lang geleden een artikel schreef over het Hydra Végétal 7-dagen-programma van Yves Rocher? Ik was een enorme fan van de werking en de geur van deze producten, maar er was één grote teleurstelling: je kon de reinigers uit die set niet bij je ogen gebruiken. En wat doe je dan? Een oplossing zoeken natuurlijk! Zo kwam ik bij deze Micellaire Reinigingslotion uit de Hydra Végétal lijn terecht. 

Deze lotion belooft de huid te reinigen én te hydrateren. Uiteraard kan je deze dan wel over je gehele gelaat en dus ook je ogen gaan gebruiken. Heel fijn voor de gevoelige huidjes: hij bevat geen parabenen, siliconen, minerale olie of kleurstoffen. 


Testen doen we deze keer met lipstick, foundation, waterproof oogpotlood, gewone en waterproof mascara en tot slot oogschaduw. 


Zoals je kan zien, blijft er best nog wat achter. Met gewone make-up heeft hij geen problemen, maar waterproof producten en mascara zijn wat lastiger. Ook op je gezicht is dit het geval. Ik gebruik hem dan ook vooral op dagen zonder make-up of na een make-up remover met olie. Waarom dan niet op een alles-in-1 product overschakelen Saskia? Omdat ik verliefd ben geworden op de frisse fruitige geur en de hydraterende werking! Ik heb heel wat micellaire reinigers getest die ook niet zo goed werken bij make-up en meestal denk ik dan "goed voor dit flesje op te maken, maar zeker geen rebuy". Bij deze heb ik dat ook geprobeerd, maar ik kan niet zonder in de zomer. Hij is heerlijk om je gezicht op te frissen en extra te verzorgen als je huid een beetje last heeft van de zon.

Je kan de micellaire reinigingslotion kopen in de winkels en webshop van Yves Rocher. Een flesje bevat 200ml en normaal kost hij 7,90 euro. Hij is echter vaak in de sale en dan ben je maar 4,95 euro kwijt.

Hebben jullie al iets geprobeerd uit de Hydra Végétal lijn van Yves Rocher?