woensdag 25 maart 2015

Belgische vs Nederlandse Deauty Box: is er een verschil? Open brief aan Deauty!

Maandag zagen jullie mijn unboxing van de Belgische Deauty Box al voorbijkomen in dit artikel. Daar vermelde ik ook al eventjes dat Deauty nu ook naar Nederland gaat en ik merkte dat ik niet de enige was die nu benieuwd was naar de inhoud van de Nederlandse box. Ik heb eventjes wat opgezocht en ik wilde toch even doorgeven waar het verschil nu net zit.

Jammer genoeg heb ik geen foto's van de Nederlandse versie, maar ik zal nog even de Belgische box tonen ter vergelijking!


Onze versie bevatte 6 producten, waarvan 2 full size. Wij betalen 16,95 euro en we kregen een waarde van 57 euro.

De Nederlandse box heeft exact dezelfde verpakking en ook daar zat alles deze keer in een zakje. Daar zien we dus geen verschil. De inhoud daarentegen was wel anders:

- Sweeps reinigingsdoekjes (sample 1 doekje - 0,20 euro)
- Naobay voedende crème (sample 30ml - 30 euro)
- Lollipops nagellak (full size - 8,90 euro)
- Lashem lash & brown serum (1ml - 21 euro)
- Rituals Miracle Scrub (full size 75ml - 11,50 euro)
- Catrice Absolute Rose eyeshadow palette (full size - 4,99 euro)
- Yves Rocher Grand Rouge lipstick (full size - 17,90 euro)

Dat zijn dus 7 producten, waarvan 4 full size. Zij betalen 14,95 euro en kregen een waarde van 94,5 euro. De prijzen zijn trouwens al aangepast aan de sampleformaatjes dan. 

Het is best mogelijk dat dit verschil te wijten is aan het "welkom"-gevoel, maar je kan er moeilijk naast kijken he? Ik hoop dat dit in de toekomst wat meer gelijk getrokken wordt, want het is echt belachelijk als je erover nadenkt:

- De Belgische box kost voor ons 16,95 met gratis verzending
- De Nederlandse box kunnen wij ook bestellen voor 14,95 met 2 euro extra verzendkosten. Dat is dus 16,95 met verzending erbij. 

Ja, dat gratis verzending ideetje voelt voor mij nu niet meer zo gratis aan eigenlijk. Bovendien krijgen wij dan minder producten, minder full size versies en een lagere waarde. Terwijl we meer betalen? 

Sorry, maar ik vind dit absoluut niet fijn! Misschien ligt het aan mij? Ik weet het niet. Ik ben al sinds het begin een trouwe abonnee van Deauty en ik heb nog geen enkele box overgeslagen. De prijsverhoging was niet fijn, maar in ruil voor meer producten en kwaliteitsverhoging wilde ik die prijs graag betalen. Nu kan ik niet anders dan me een beetje opgelicht voelen. 

Kom op Deauty, denk aan die trouwe klanten die elke maand uitkijken naar jullie box! Ik mis de Deauty van vroeger en ik wil dolgraag opnieuw een klant zijn die elke maand twee dikke duimen omhoog steekt naar jullie. Maar de uitbreiding van het aantal klanten en andere landen, geeft me het gevoel dat jullie ons vergeten zijn...

Herhaling na herhaling van exact dezelfde producten en producten waarbij amper rekening gehouden wordt met ons beautyprofiel. Deautista is een beetje een leeg begrip geworden nu... De leuke full size producten zien we steeds meer vervangen worden door minuscule samples, die amper groot genoeg zijn om grondig te testen. De bedoeling is toch een ontdekking te bieden die we dan zelf opnieuw willen aankopen?

Ik heb nu 6 lipsticks en lipglosjes ontvangen, waarvan er 4 rood zijn. Niet iedereen houdt van knallend rood, dus waarom altijd opnieuw een kleur die je niet (overal) kan dragen? 4 producten waren voor dames met een donkere teint en 8 producten waren anti-age. Serieus? En 7 flessen haarolie, waar ik de volgende 10 jaar mee door kan komen. 

Ik kijk met zoveel vreugde terug naar de leuke boxen, waar jullie oprecht veel moeite in hebben gestoken. De Cathy Pill box bijvoorbeeld was een echte topper. En de boxen met iU: vol met samples, maar dan wel samples waar we echt een discovery-gevoel van kregen! Of jullie verjaardagsboxen, waar we echt die verbondenheid met Deauty konden voelen. Ook de echte thema-boxen, die bruisten van inspiratie en innovatie! 

Vooral de eerste boxen waren zo fijn. Zo gebruik ik de bronzer van Boho nog élke dag met veel liefde. De producten van Kiehl's en The Body Shop heb ik intussen al enkele keren opnieuw aangekocht. En de Vitamino Color producten van L'Oréal waren echt op mijn profiel afgestemd. 

Alsjeblief Deauty, zorg ervoor dat jullie trouwe klanten weer gelukkige Deautista's worden in de plaats van af te haken. Ik zie steeds meer mede-abonnees hun abonnement stopzetten en dat is zo'n absolute zonde! Natuurlijk kunnen jullie niet voor iedereen goed doen, dat begrijp ik wel. Maar andere boxen kunnen hun producten aanpassen aan de noden van hun klanten en jullie zijn intussen toch groot en bekend genoeg om hiermee te concurreren? 

Deauty, ik mis je en ik wil je graag terug in mijn leven zoals vroeger...