zaterdag 3 januari 2015

LOTD: neutrale smokey eye


Voor shoots gebruikte ik in het verleden regelmatig mijn "neutrale smokey look". Een soort altijd-en-overal draagbare variant van de gewone standaard smokey eye zeg maar. De laatste tijd kreeg ik geregeld de vraag hoe je een smokey eye kan maken die je bijvoorbeeld ook naar je werk kan dragen en dus heb ik besloten jullie te tonen hoe ik deze look maak!


Ik begin altijd met een oogschaduwprimer zodat alles de hele dag perfect blijft zitten. Nadien breng ik een neutrale beige kleur op mijn bewegend ooglid aan. Dit is de beige kleur die in de meeste nude quattro's van Essence zit, maar elke tint die dicht bij je eigen huidskleur aanleunt werkt prima. Hoe neutraler je de look wil, hoe matter deze kleur best is maar voor dat kleine beetje extra kan je perfect voor een shimmer gaan. 


Vervolgens breng ik een gewone standaard zwarte kleur aan in mijn arcadeboog. Hierbij begin ik hem ook al heel schuin aan te brengen vanaf de bovenste wimperrand, via een scherpe hoek in de buitenste V van mijn oog en zo verder door langs de arcadeboog. Ik gebruik zwart omwille van het contrast, maar je kan ook even goed een chocoladebruine of donkerbruine kleur gebruiken. Het is maar net hoe licht en neutraal of hoe smokey je het wil hebben. 


Diezelfde kleur breng ik ook op mijn onderste wimperrand aan. Ik zorg dat de kleur zowel in de arcadeboog als op de wimperranden mooi vervaagd is, zodat je meteen dat smokey effect hebt. 


Nadien gebruik ik een witte oogschaduw in de binnenste ooghoek en onder mijn wenkbrauwen. Hierdoor worden de kleuren mooier vervaagd en zorgt de lichtweerkaatsing van de witte delen ervoor dat je ogen er wakker en helder uit blijven zien. 


Om dit alles af te werken gebruik ik zwarte eyeliner op mijn bovenste wimperrand en op de onderste waterlijn. En natuurlijk een goede zwarte mascara!


Et voilà! Een gemakkelijke smokey eye die niet hard of streng oogt! Ik hoop dat jullie het een leuke look en DIY vinden en als jullie graag nog andere looks willen zien: laat gerust een verzoekje achter bij de comments!